Донецький юридичний інститут МВС України

Останнім часом у суспільстві відбуваються бурхливі реформи, зокрема в освіті, які повинні нести в собі не тільки виховний і навчальний потенціал, а й зберігати здоров’я всіх учасників освітнього процесу. Саме тому дуже важливо запроваджувати в освітній процес інноваційні форми та технології навчання. З ініціативи ректора ДЮІ МВС України у виші проводиться системна робота щодо впровадження новітніх педагогічних технологій в освітній процес. Однією з інноваційних технологій є тренінгові форма навчання.

Донецький юридичний інститут МВС України має великий досвід щодо впровадження психотренінгових технологій у освітню, професійну та практичну діяльність. У 2003 році на базі інституту було створено Центр упровадження психотренінгових технологій. У 2006 році Центр отримав статус науково-дослідного підрозділу та став першим в Україні науково-дослідним та навчально-практичним експериментальним центром з проведення соціально-психологічних тренінгів з різними категоріями працівників ОВС, а також підготовки тренерів-психологів. У результаті плідної співпраці з Нюрнберзькою школою поліції (Баварія) та за підтримки ректора Бесчастного Віктора Миколайовича як підрозділ Донецького юридичного інституту МВС України була створена лабораторія соціально-психологічних технологій, спеціалісти якої розробили тренінгові такі програми: «Методи психологічного самозахисту в агресивному середовищі», «Тренінг адаптації з курсантами та студентами», «Тренінг формування позитивного психологічного клімату в колективі», «Тренінг впевненої поведінки», «Тренінг комунікації», «Тренінг сенситивності».

Незважаючи на складні умови, на сьогодні, виш-переселенець продовжує роботу в цьому напряму. У межах програми «Активні Громадяни» за підтримки Британської Ради, організованої Координаційним центром переміщених вищих навчальних закладів, 07 червня 2017 року в Донецькому юридичному інституті МВС України було започатковано Психологічний проект, метою якого є створення комфортних умов для проведення комплексу організаційних, психологічних і педагогічних  заходів, спрямованих на формування і розвиток у здобувачів вищої освіти інституту професійно важливих особистісних якостей і психологічної готовності до майбутньої професійної діяльності.

Робота над Психологічним проектом Донецького юридичного інституту МВС України триває і на сьогодні, оскільки одним із завдань зазначеного проекту є впровадження сучасних тренінгових  технологій  в освітній процес інституту. Успіх педагогічних інновацій значною мірою визначається рівнем професійної компетентності викладачів вищої школи, їхньою психологічною готовністю передати частину своїх функцій майбутнім фахівцям. Тому науково-педагогічними працівниками проводяться тренінги «Профілактика емоційного вигорання викладачів ВНЗ» для колег.

Метою тренінгу є ознайомлення педагогів з поняттям «синдром емоційного вигорання», його основними причинами і симптомами; визначення основних умов збереження емоційного здоров'я педагога; підвищення самооцінки педагогів; створення умов для психологічного розвантаження; надання інформації про сучасні техніки і прийоми стабілізації емоційного стану педагогів. Учасникам тренінгу пропонується багато цікавих вправ для емоційного розвантаження, зокрема вправа-самодіагностика «Асоціація зі словом робота», вправа з арт-терапії «Дерево-робота-дерево», вправа-звільнення від негативних емоцій «Кошик сміття» тощо.

Психологічний проект інституту супроводжує не тільки викладацьку, але й навчальну діяльності здобувачів вищої освіти.

Зокрема, викладачі кафедри соціально-гуманітарних дисциплін вважають, що одним із ефективних методів комунікативної і психологічної підготовки майбутніх поліцейських та юристів до професійної діяльності є кейс-метод. Суть методу полягає у використанні конкретних випадків (ситуацій, історій, тексти яких називаються «кейсом») для спільного аналізу, обговорення або вироблення рішень курсантами та студентами з певного розділу навчальних дисциплін. Цінність кейс-методу полягає в тому, що він одночасно відображає не тільки практичну проблему, а й актуалізує певний комплекс знань, який необхідно засвоїти під час вирішення цієї проблеми, а також вдало поєднує навчальну, аналітичну і виховну діяльність, що безумовно є дієвим та  і ефективним у реалізації сучасних завдань системи освіти.

Real time web analytics, Heat map tracking