У правоохоронній системі українського суспільства все гостріше постає проблема забезпечення надійності функціонування Національної поліції України. Зокрема, підвищено увагу до проблематики організації професіографічних досліджень в поліції. Барко Вадим Іванович, головний науковий співробітник лабораторії психологічного забезпечення ДНДІ МВС України, доктор психологічних наук, професор зазначив, що «усебічне професіографічне вивчення різних видів професійної поліцейської діяльності є необхідною передумовою вирішення проблем, пов’язаних з ефективністю використання кадрового потенціалу, оптимізацією процесів відбору до лав поліції найбільш придатних кандидатів, підготовки та перепідготовки кадрів, раціоналізацією режимів і умов праці тощо».
Але, професійний розвиток поліцейського на етапі вибору професії не завершується і навчання у виші продовжується та включає два аспекти: діяльнісний та особистісний. Якщо діяльнісний аспект професіограми враховує професійні норми-вимоги, що висуваються до професіонала: формування базових функцій, які складають зміст професіограми та якостей, які входять до моделі спеціаліста й відображають особливості, обмеження; то особистісний підхід включає: орієнтацію на самореалізацію; на міжособистістне спілкування та ідентифікацію із колегами, наставниками професійного середовища. Взаємодія і спілкування з людьми в даному аспекті є важливими соціально-психологічними характеристиками професії поліцейського. Виробити навички ефективної взаємодії є можливим завдяки тренінговим заняттям.
Психологи Кокош Катерина Анатоліївна та Когут Олександра Олександрівна провели тренінг із магістрами факультету №4 на прохання декану факультету №4 Єпринцева Пилипа Сергійовича. Головну увагу було приділено питанням особистісної ідентифікації, формуванню «Я-образу» та адекватної «Я-концепції». На такій основі особистість має можливість сформувати індивідуальний стиль діяльності, який орієнтує її на певний відхід від нормативних складу та вимог.
|