Донецький юридичний інститут МВС України

Безпека на дорогах є однією з найсерйозніших проблем міжнародного розвитку, що вимагає вироблення спільної стратегії і спільних заходів щодо гарантування та забезпечення безпеки дорожнього руху у всьому світі.

Дорожньо-транспортні системи міст належать до складних просторових систем, які постійно змінюються та інтенсивно розвиваються як структурно, так і за технічним оснащенням засобів організації дорожнього руху. Одним з найголовніших завдань системи організації дорожнього руху у містах є удосконалення процесу фіксування дорожньо-транспортних пригод (подій, що сталася під час руху транспортних засобів, внаслідок яких загинули або поранені люди чи завдані матеріальні збитки), у тому числі, за допомогою новітніх та сучасних геоінформаційних технологій. Актуальність їх використання зумовлена соціальною й економічною значущістю підвищення точності, оперативності та комплексності реєстрації місця, умов, причин та наслідків виникнення ДТП, а також наявністю складних, а подекуди й небезпечних ситуацій, що можуть трапитись під час оформлення матеріалів ДТП. Створення автоматизованої технології фіксування ДТП із використанням безпілотних літальних апаратів та ГІС-технологій дозволить уповноваженим на те органам держави застосовувати єдині науково обґрунтовані підходи до аналізу стану аварійності в державі, виявляти причини та фактори, що є передумовою виникнення ДТП, а також вжити всіх необхідних заходів щодо їх усунення.

Саме необхідності впровадження новітніх технологій в процес фіксації та оформлення матеріалів ДТП присвячена монографія завідувача науково-дослідної лабораторії з проблемних питань правоохоронної діяльності, кандидата технічних наук Юлії Атаманенко за назвою: «Геоінформаційна технологія реєстрації та картографування дорожньо-транспортних пригод із використанням безпілотних літальних апаратів», яка вийшла друком у жовтні 2019 року.

В монографії успішно розкрито технологію реєстрації дорожньо-транспортних пригод із використанням безпілотних літальних апаратів, обґрунтовано вибір висоти польоту та умови використання безпілотного літального апарата під час реєстрації ДТП, доведено ефективність застосування запропонованої технології. Уперше розроблено структурно-функціональну модель веб-порталу «Інформаційно-аналітичний центр моніторингу ДТП», подано концептуальну та логічну моделі бази геопросторових даних веб-порталу, запропоновано поетапну технологічну схему опрацювання аерознімків місця скоєння аварії на веб-порталі.

Книга розрахована на вчених, викладачів вищих навчальних закладів, здобувачів наукового ступеня, слухачів магістратури, студентів та усіх, хто цікавиться автоматизацією процесу фіксування дорожньо-транспортних пригод із використання БПЛА та ГІС-технологій.

Науково-дослідна лабораторія

з проблемних питань правоохоронної діяльності

Real time web analytics, Heat map tracking