Інноваційні підходи до підвищення кваліфікації викладачів |
У Національній доктрині розвитку освіти зазначено, що в Україні повинен забезпечуватися прискорений, випереджальний інноваційний розвиток освіти шляхом оновлення змісту освіти та організації навчально-виховного процесу відповідно до демократичних цінностей, ринкових засад економіки, сучасних науково-технічних досягнень. Отже, йдеться про впровадження певних інновацій у сфері освіти. Саме про це говорять і експерти світового рівня, такі як Мітіо Каку, Кен Робінсон. Вони акцентують увагу на необхідності переходу від передачі знань й навичок до розвитку творчих талантів та інноваційного мислення на всіх ланках – у дошкільних і позашкільних закладах, у школах, у вишах, у молодіжних та дитячих громадських об’єднаннях. Як це реалізувати на практиці? Для цього необхідно зробити перехід від усталених традицій педагогіки до новітньої парадигми тьюторингу та коучингу як максимального розкриття потенціалу людини на усіх вікових етапах. Давайте з’ясуємо, що таке тьюторство. Тьюторство – це масовий рух професіоналів, яких об’єднує спільна мета – розвиток в Україні освітнього напрямку, що відповідає вимогам суспільства та професійного середовища. Тьютор не боїться змін, розуміючи, що теорія відрізняється від практики, і прагне отримати сучасні освітні інструменти від фахівців міжнародного рівня. З метою освітньої модернізації України 20-21 жовтня 2017 року в м. Києві в CHAMBER PLAZA було проведено І-й Міжнародний конгрес тьюторингу «Сила партнерства», організаторами якого були International Academy of Tutoring та Collegium Wratislaviense. З метою підвищення професійного рівня зазначений захід відвідали представники кафедри соціально-гуманітарних дисциплін Новікова Ольга Олександрівна та Пономаренко Катерина Вікторівна. Конгрес було розпочато цікавими доповідями провідних фахівців з тьюторингу, а саме: Олексія Грекова – президента International Academy of Tutoring – тема виступу «Тьюторинг та виживання у світі майбутнього»; Криштофа Слабона – сертифікованого тьютора, консультанта та тренера Collegium Wratislaviense – тема виступу «Тьюторинг – шлях до змін в освіті»; Володимира Нікітіна – футуролога, культуролога, експерта в сфері освіти, доктора культурології, засновника проекту «Foundation For Future» – тема виступу «Освіта як майбутнє». Протягом двох днів було проведено цікаві та незвичайні майстер-класи: «Розв’язання конфліктів», «Питання як один з основних інструментів тьютора», «Взаємовідносини – основа тьюторства», «У селі Смурфів або як порозумітися» тощо. Наприкінці заходу присутні остаточно з’ясували, хто ж такий тьютор, що необхідно робити, щоб процес навчання давав задоволення як студентам, так і викладачам, як необхідно правильно та влучно ставити запитання, щоб отримати необхідну для вас відповідь, як порозумітися з «важкими» студентами тощо. А тепер дамо відповідь на запитання: що таке коучинг. Коучинг – це тривалі відносини, які допомагають людям одержати виняткові результати в їхньому житті, кар'єрі, бізнесі або в суспільних справах. За допомогою коучингу люди розширюють сферу пізнання, підвищують ефективність і якість свого життя. Для чіткого академічного уявлення про філософські, світоглядні та методологічні джерела коучингу, розуміння принципів взаємодії коуча з освітянами на базі Національного педагогічного університету імені Михайла Драгоманова 30 жовтня 2017 року було проведено Міжнародну науково-практичну конференцію «Коучінг в освіті: від реформ до еволюції». У роботі зазначеного заходу взяла участь доцент кафедри соціально-гуманітарних дисциплін, кандидат педагогічних наук Мухіна Галина Вікторівна. З вітальною промовою перед учасниками заходу виступили декан факультету психології, професор кафедри теоретичної та консультативної психології НПУ імені М.П. Драгоманова доктор психологічних наук Булах Ірина Сергіївна та завідувач кафедри політичної психології та соціально-правових технологій факультету психології НПУ імені М.П. Драгоманова, доктор політичних наук, професор Андрущенко Тетяна Вікторівна. Дуже цікавою була інтерактивна доповідь «Коучинг як сучасна парадигма освіти: розкриття талантів в умовах глобалізації» акредитованого майстра-тренера International Coaches Union (ICU), PhD, кандидата психологічних наук, доцента кафедри політичної психології та соціально-правових технологій факультету психології Зеленіна Всеволода Володимировича. Доповідач під час виступу закцентував увагу на тому, що коучинг – це мистецтво сприяти підвищенню результативності, навчанню й розвитку іншої людини. Учасники конференції під час майстер-класу «Прикладний коучинг та психотехнології практичного застосування» мали можливості розвивати свої навички щодо новітніх методів та коуч-технологій для застосування в практиці освітньої діяльності. Своїми напрацюваннями ділилися засновник Школи освітнього коучингу, Клубу щасливих вчителів, професійний коуч Чуприна Наталя та професійний коуч дітей та підлітків ICIYA Борисова Марина. Під час дискусійного круглого столу «Проблеми й перспективи впровадження коучингу в освіті – вітчизняний та світовий досвід: від реформи до еволюції» своїм досвідом поділився магістр економічних наук, доктор права (Університет Арізона, США) директор департаменту юридичної служби та міжнародного співробітництва Міністерства освіти та науки Республіки Казахстан Нурсейт Байжанов. У результаті зустрічі учасники міжнародної науко-практичної конференції «Коучинг в освіті: від реформи до еволюції» отримали чітке академічне уявлення про методологічні джерела коучингу, поле та межі професійної діяльності коуча, розуміння принципів взаємодії коуча з іншими фахівцями: психологами, освітянами, бізнес-консультантами, соціальними працівниками, а головне - навички щодо новітніх методів та коуч-технологій, мистецтва створення, за допомогою бесіди й поведінки, середовища, яке полегшує рух людини до бажаних цілей, які стануть у нагоді в педагогічній практиці. Із повагою, кафедра соціально-гуманітарних дисциплін
|