Історія створення, розвиток та основні напрями
Кафедра іноземних мов створена у 2017 році шляхом реорганізації кафедри соціально-гуманітарних дисциплін.
Кафедра є базовим структурним підрозділом Донецького юридичного інституту МВС України, підпорядковується ректору та першому проректору інституту, взаємодіє з навчально-методичним відділом, відділом організації наукової роботи, факультетами та іншими відділами з питань, що належать до їх компетенції, у відповідності із законодавчими та нормативними документами Міністерства внутрішніх справ та Міністерства освіти та науки.
Основними завданнями кафедри іноземних мов є: здійснення освітньої та наукової діяльності; удосконалення навчально-методичної бази; підвищення професійної майстерності науково-педагогічних працівників; зміцнення кадрового складу кафедри; подальше посилення практичної спрямованості занять; підготовка сучасних підручників, навчальних посібників, тестових та практичних завдань;.
Кафедра забезпечує вивчення таких навчальних дисциплін:
- Іноземна мова
- Іноземна мова за професійним спрямуванням
- Іноземна мова професійного спрямування
Структура (штат, керівництво, співробітники)
Баланаєва Оксана Василівна – завідувач кафедри іноземних мов, кандидат філологічних наук
Тема дисертації «Лексико-семанична, словотворча і синтаксична структура сучасної юридичної терміносистеми (на матеріалі російської, української, німецької термінологій)», спеціальність 10.02.15 – загальне мовознавство. Захист відбувся у 2013 році.
Дзевицька Лариса Сергіївна - доцент кафедри іноземних мов, кандидат педагогічних наук, доцент
Тема дисертації «Підготовка вчителів німецької мови в вищих педагогічних навчальних закладах Австрії», 13.00.04 – теорія та методика професійної освіти. Захист відбувся у 2015 році.
Живіцька Інна Андріївна – доцент кафедри іноземних мов, кандидат філологічних наук
Тема дисертації «Паремії на означення рис характеру людини в українській мові». Спеціальність 10.02.01 – українська мова. Захист відбувся в 2013 році.
Лопатинська Ірина Сергіївна - доцент кафедри іноземних мов, кандидат педагогічних наук
Тема дисертації «Педагогічні умови підготовки вчителів гімназії до створення емоційно сприятливого середовища в учнівському колективі». Спеціальність 13.00.04 – теорія і методика фахової освіти. Захист відбувся в 2015 році.
Салащенко Ганна Миколаївна - доцент кафедри іноземних мов, кандидат педагогічних наук
Тема дисертації «Дидактичні умови організації навчального діалогу в системі «вчитель-учень» в процесі вивчення дисциплін гуманітарного циклу». Спеціальність 13.00.09 - теорія навчання. Захист відбувся в 2008 році.
Наукова діяльність
Баланаєва Оксана Василівна |
Тема дисертаційного дослідження «Лексико-семанична, словотворча і синтаксична структура сучасної юридичної терміносистеми (на матеріалі російської, української, німецької термінологій)», Спеціальність 10.02.15 – загальне мовознавство. Захист відбувся у2013 році. ФАХОВІ СТАТТІ
МАТЕРІАЛИ КОНФЕРЕНЦІЙ
11. Баланаєва О.В. Термины-доминанты современной правовой системы // Українство: динаміка сенсів і вимірів національного буття: матеріали Всеукр. наук. конф., м. Кривий Ріг, 9 лист. 2018 р. Кривий Ріг : ДЮІ МВС України, 2018. C.170-173. 12. Balanaeva O., Mamonova O. Contextual approach in teaching English and German languages to law-enforcement cadets / Philological education as a component of the education system in Ukraine and EU countries, March 25-April 5, 2019. Wloclawek, Republic of Poland, 2019, p. 11-14. 13. Баланаєва О.В. Основні напрями розвитку юридичної термінології// Українство: динаміка сенсів і вимірів національного буття: матеріали Всеукр. наук. конф., м. Кривий Ріг, 8 лист. 2019 р. Кривий Ріг : ДЮІ МВС України, 2019. C. 137-139. СТАЖУВАННЯ 1. Полтавський університет економіки та торгівлі, 2017, відотцтво № ПК 01597997/00427-17; 2. Куявський університет у Влоцлавеку (Республіка Польща) з 25.03.2019 по 05.04.2019 (в обсязі 180 годин) |
Дзевицька Лариса Сергіївна |
Тема дисертаційного дослідження «Підготовка вчителів німецької мови в вищих педагогічних навчальних закладах Австрії», 13.00.04 – теорія та методика професійної освіти. Захист відбувся у 2015 році. ФАХОВІ СТАТТІ
ISSN 2310-5593 (Print) / ISSN 2519-1209 (Online) 12. Дзевицька Л.С. Correlation linguocultureme human within east Russian, Ukrainian ans Belarusian languages: comparative analysis Doi:10.18355/XL.2017.10.04.25 XLinguae European Scientific Language Journal volume 10, Issue 4, October 2017, ISSN 1337-8384 The scientific language registered by Ministry of Culture of Slovak Republic no EV 2747/08 13. Дзевицька Л.С. NEW APPROACHES TO TEACHING BUSINESS ENGLISH TO FUTURE ECONOMISTSScientific Journal of Polonia University 2018-02-23 | journal-article DOI: 10.23856/2610 МАТЕРІАЛИ КОНФЕРЕНЦІЙ
5. Дзевицька Л.С. Varianten und Variatäten der Deutschen Sprache // Іноземна мова як засіб мобільності майбутніх фахівців/Mіжнароднa науково-практична конференція Матеріали Міжнародної науково-практичної конференції 1-2 березня 2017 р./ Кривий Ріг. Видавничий центр ДВНЗ «КНУ», 2017. –76-79с. 6. Дзевицька Л.С. NEW APPROACHES TO TEACHING BUSINESS ENGLISH TO FUTURE ECONOMISTSScientific Journal of Polonia University// IV Міжнародна наукова конференція «Глобальні аспекти світового господарства та міжнародних відносин нестабільності економіки» 18 квітня 2019р./Кривий Ріг СТАЖУВАННЯ Педагогічне стажування в місті Гуйтінен Фінляндія 1.05.2017-7.05.2017 (108 годин). Отримання звання доцента АД №000812 - 16.05.2018 |
Живіцька Інна Андріївна |
Тема дисертаційного дослідження «Паремії на означення рис характеру людини в українській мові». Спеціальність 10.02.01 – українська мова. Захист відбувся в 2013 році. ФАХОВІ СТАТТІ 1. Живіцька І. Жінка в українських та англійських прислів’ях : оцінна характеристика / І. Живіцька // Мандрівець. – Тернопіль. – 2006. – № 4. – 2. Живіцька І. Прислів’я-антитеза як засіб відображення фольклорної картини світу / І. Живіцька // Мандрівець. – Тернопіль. – 2007. № 5. С. 31–34. 3. Живіцька І. Відображення протиставлення ”cвій – чужий” в українських пареміях / І. Живіцька // Мова і культура (Науковий журнал). – К. : Видавничий Дім Дмитра Бурого, 2008. – Вип. 10. – Т. V (105) : Мова і культура : [матеріали Міжнародної наукової конференції ім. проф. Сергія Бураго] (Київ, 25–29 червня 2007 р.) / Київський національний університет імені Тараса Шевченка. – С. 76–80. 4. Живіцька І. Категорія оцінності у пареміях на означення рис характеру людини / І. Живіцька // Наукові записки Кіровоградського державного педагогічного університету ім. В. Винниченка. Серія ”Філологічні науки (мовознавство)”. – Кіровоград : РВВ КДПУ 5. Живіцька І. Символ як стереотипізоване явище культури (на матеріалі українських паремій) / І. Живіцька // Наукові записки Кіровоградського державного педагогічного університету ім. В. Винниченка. Серія ”Філологічні науки (мовознавство)”. – Кіровоград : РВВ КДПУ 6. Живіцька І. Мовна картина світу як понятійна категорія / 7. Живіцька І. Мовна картина світу як відображення реальності / 8. Живіцька І. Національно-культурний компонент у лексичному складі мови / І. Живіцька // Лексико-граматичні інновації в сучасних слов’янських мовах” [матеріали V Міжнародної наукової конференції] (Дніпропетровськ, 7–8 квітня 2011 р.) / М-во освіти і науки, молоді та спорту України; Дніпропетровський національний університет ім. О. Гончара; упоряд.:Т. С. Пристайко. – Д. : Нова ідеологія, 2011. – С. 131–132. 9. Живіцька І. Композиційні моделі прислів’їв на означення рис характеру людини / І. Живіцька // Актуальні проблеми філології і методики викладання мов : зб. наук. праць. – Вип. 8 / [редкол. : 10. Живіцька І. Застосування комп’ютерних технологій для навчання англійської мови / І. Живіцька // Актуальні проблеми сучасної філології та методики викладання іноземних мов у навчальних закладах : [матеріали II Всеукраїнської науково-практичної конференції] (Харків, 10–12 жовтня 11. Zhyvytska I. Podcasts in Language Teaching / I. Zhyvytska // English in Globalised World : [the collection of abstracts of the reports made at The XVII-th International TESOL-Ukraine Conference] (Kamianets-Podilsky, March 15-16, 2012) / Ministry of Education and Science, Youth and Sport of Ukraine; Kamianets-Podilsky Ivan Ohienko National University. – P. 202–203. 12. Живіцька І. Використання прислів’їв у процесі навчання граматиці англійської мови / І. Живіцька // Актуальні проблеми філології і методики викладання мов : зб. наук. праць. – Вип. 9 / [редкол. : 13. Живіцька І. Національно-культурна своєрідність топонімів у прислів’ях на означення рис характеру людини / І. Живіцька // Філологічні студії : Науковий вісник Криворізького національного університету : зб. наук. праць. – Вип. 4 / [редкол. : Ж. В. Колоїз (відп. ред.), П. І. Білоусенко, 14. Живіцька І. Концепт «Beauty / Краса» в пареміологічному уявленні (на матеріалі англійських та українських прислів’їв) / І. Живіцька // Філологічні студії : Науковий вісник Криворізького національного університету : зб. наук. праць. – Вип. 9. Ч. 2 [редкол. : Ж. В. Колоїз (відп. ред.), П. І. Білоусенко, А. З. Брацкі та ін.]. – Кривий Ріг, 2013. – С. 50–58. 15. Живіцька І. Ад’єктивні фразеологічні одиниці англійської й української мов (на матеріалі фразеологізмів із компонентом-зоонімом) / 16. Живіцька І. Семантична структура концепту «Time» і її відображення у фразеології англійської мови / І. Живіцька // Наукові записки Національного університету «Острозька академія» : зб. наук. праць. – Вип. 52. – Серія : Філологічні науки [укладачі : І. В. Ковальчук, О. Ю. Костюк]. – Острог : Вид-во Нац. ун-ту «Острозька академія», 2015. – С. 107–109. 17. Живіцька І. Граматичні перетворення при перекладі прикметників (на матеріалі англійської та української мов) / І. Живіцька / Вісник Київського національного лінгвістичного університету: зб. наук. праць. – Том 18 №2. – Серія : Філологія : Видавничий центр КНЛУ, 2015. – С. 50–55. 18. Живіцька І. Вербалізація концепту «Marriage» у пареміологічних одиницях англійської мови / І. Живіцька // Мови професійної комунікації : лінгвокультурний, когнітивно-дискурсивний, перекладознавчий та методичний аспекти [матеріали Ш Міжнародної науково-практичної конференції] (Київ, 21 квітня 2016 р.) / Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут». – С. 85–87. 19. Живіцька І. Засоби вираження політичної коректності в професійній сфері англійської мови / І. Живіцька // Наука і освіта : Новий вимір [матеріали Міжнародної наукової та професійної конференції «Проблеми гуманітарних та соціальних наук»] (Будапешт, Угорщина, 20 грудня 2016 р. ). – Том IV № 27. – Випуск 107. – Серія : Філологія, 2016. – С. 89–92. 20. Живіцька І.А. Англійська юридична термінологія в історичному розвитку / І. Живіцька // Роль іноземних мов у соціокультурному становленні особистості [збірник наукових праць ІІ Всеукраїнського круглого столу з міжнародною участю] (Київ, 29 березня 2018 р.) / Національний авіаційний університет. – С. 56–61. 21. Живіцька І. Засоби вираження неозначеної кількості в англійській мові / І. Живіцька // Освіта та наука у мінливому світі : проблеми та перспективи розвитку [матеріали Міжнародної наукової конференції] (Дніпро, 29-30 березня 2019 р.) / Дніпровський національний університет імені Олеся Гончара. – С. 326-327. МАТЕРІАЛИ КОНФЕРЕНЦІЙ
СТАЖУВАННЯ 1. Курси підвищення кваліфікації за навчальною програмою: "Технології дистанційної освіти у закладі вищої освіти (система управління курсами Moodle)" з 26 березня 2018 по 30 квітня 2018 р. у Донецькому національному університеті економіки і торгівлі ім. Михайла Туган-Барановського. Свідоцтво про підвищення кваліфікації ПК01566057/0004-18, видане 7 травня 2018 р. Реєстраційний №4/18. |
Лопатинська Ірина Сергіївна |
Тема дисертаційного дослідження «Педагогічні умови підготовки вчителів гімназії до створення емоційно сприятливого середовища в учнівському колективі». Спеціальність 13.00.04 – теорія і методика фахової освіти. Захист відбувся в 2015 році. ФАХОВІ СТАТТІ 1. Лопатинська І. С. Емоційно сприятливе середовище як умова результативності вивчення іноземної мови учнями/ І. С. Лопатинська // Оновлення змісту, форм та методів навчання і виховання в закладах освіти. – 2. Лопатинська І. С. Емоційно сприятливе середовище як фактор особистісного розвитку учня/ І. С. Лопатинська // Вісник Черкаського університету. Серія педагогічні науки. – №28 (281). – Черкаси. – 2013р. – 3. Лопатинська І. С. Про взаємодію управління та співуправління 4. Лопатинська І. С. Модель підготовки вчителів гімназії до створення емоційно сприятливого середовища в учнівському колективі / І. С. Лопатинська//. – Наукові записки [ред.. кол.: В. В. Радул, В. А. Кушнир 5. Лопатинська І. С. Формування готовності вчителя гімназії до створення емоційно сприятливого середовища в учнівському колективі / І. С. Лопатинська //. – Педагогічні науки: теорія, історія,інноваційні технології. / [гол.ред. А. А. Сбруєва]. – №7(41). – Суми: СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2014. – С.280-286. 6. Лопатинська І. С. Педагогічні умови створення емоційно сприятливого середовища в учнівському колективі гімназії./ І. С. Лопатинська//. – Гуманітарний вісник ДВНЗ «Переяслав- Хмельницький ДПУ імені Г.Сковороди». – Додаток 1 до випуску № 5. – Том ІІІ (54). – Тематичний випуск «Вища освіта України у контексті інтеграції до європейського освітнього простору». – Київ: Вид-во Гнозис: 2014. – С.409-416. 7. Лопатинська І.С. Передумови ефективності соціально-психологічної адаптації курсантів першого курсу ВНЗ зі специфічними умовами навчання./ І.С. Лопатинська //.- Проблеми правознавства та правоохоронної діяльності № 3 (57) 2016. – С. 167-172. 8. Лопатинська І.С. Особливості подолання пофесійних бар’єрів іншомовного спілкування майбутніх юристів. Соціально-гуманітарний вісник. : зб. наук. пр. – Вип. 28. – Харків: СГ НТМ «Новий курс», 2019, с.26-36. МАТЕРІАЛИ КОНФЕРЕНЦІЙ 1. Лопатинская И. С. Эмоциональные конфликты в системе отношений «учитель-учащиеся» и пути их преодоления./ И. С. Лопатинская // Образование в созданию. Современной действительности. Возможности и ограничения. – Том 1. – Седльце. – 2013. – С.155-160. 2. Лопатинская И. С. Эмоциональность как характеристика личности современного учителя-профессионала / И. С. Лопатинская // Формирование гражданина и професионалиста в условията на университетското образование. – Вторая книга, том первый. – Габрово. – 2013 г. – С.411-415. 3. Лопатинская И. С. Личностное благополучие учителя 4. Лопатинская И. С. Эмоционально благоприятная среда обучения– условие результативности работы педагога. / И. С. Лопатинская // Педагогическое образование в условиях трансформационных процессов: международное сотрудничество и интеграция. – Минск. – 2013. – С. 112-114. 5. Лопатинська І.С. Соціально-психологічна адаптація курсантів ‒ передумова успішної професійної діяльності // Психологічні засади забезпечення службової діяльності працівників правоохоронних органів: матеріали І Всеукраїнської науково-практичної конференції (в авторській редакції), (м. Кривий Ріг, 15 лютого 2018 року). – Кривий Ріг, 2018. – С.394-396. 6.Лопатинська І.С. Роль преподавателя в создании эмоционально благоприятной среды в студенческом коллективе // Вища юридична освіта: історичний досвід та перспективи розвитку: матеріали регіонального круглого столу (в авторській редакції), (м. Маріуполь, 22 лютого 2018 року). – Маріуполь, 2018. – С.163-166. 7.Лопатинська І.С. Механизм социально-психологической адаптации курсантов к учебно-служебной деятельности в ВУЗе. // Conference Proceedings of the 7th International Scientific Conference Problems and Prospects of Territories’ Socio-Economic Development (April 4 – 7, 2018, Opole, Poland). The Academy of Management and Administration in Opole, 2018; ISBN 978-83-62683-25-3; pp.210-212. 8. Лопатинська І.С. Середовище закладу вищої освіти ‒ джерело професійного становлення особистості студента.// Матеріали ХХХVІІ Міжнародної науково-практичної інтернет-конференції «Тенденції та перспективи розвитку науки і освіти в умовах глобалізації»: Зб. наук. праць. ‒ Переяслав-Хмельницький, 2018. ‒ Вип. 37. ‒ С. 154-157. 10. Лопатинська І.С. Особливості соціальної та психологічної адаптації першокурсників у ЗВО зі специфічними умовами навчання.// Психологічні засади забезпечення службової діяльності працівників правоохоронних органів: матеріали ІI Всеукраїнської науково-практичної конференції з міжнародною участю (в авторській редакції), (м. Кривий Ріг, 07 лютого 2019 року). Кривий Ріг, 2019. с. 434-437. 11. Лопатинська І.С. «Хмарні» технології навчання у вивченні іноземної мови./Сучасний рух науки: тези доп. VI міжнародної науково-практичної інтернет-конференції, 4-5 квітня 2019 р. – Дніпро, 2019. – с.654-657. 12. Лопатинська І.С. Особливості створення емоційно сприятливого середовища в студентсько-курсантському колективі./ Формування професійно мобільного фахівця європейський вимір. Матеріали V Всеукраїнської науково-практичної конференції (Дніпро, 25 квітня 2019 року) Дніпропетровський університет внутрішніх справ, за заг.ред. Л.Л. Сушенцевої. – Дніпро, Видавництво «Літограф», 2019, с. 139-142. СТАЖУВАННЯ 1). Захист кандидтської дисертації Диплом кандидата педагогічних наук ДК № 029073 від 30.06.2015. 2). Міжнародне стажування " Освітня система та інклюзивна освіта Фінляндії" Сертифікат №06092019/01 від 06.09.2019р. Сертифікат з англійської мови С2. |
Салащенко Ганна Миколіївна |
Тема дисертаційного дослідження «Дидактичні умови організації навчального діалогу в системі «вчитель-учень» в процесі вивчення дисциплін гуманітарного циклу». Спеціальність 13.00.09 - теорія навчання. Захист відбувся в 2008 році. ФАХОВІ СТАТТІ 1. Активізація творчої пізнавальної діяльності учнів засобами дидактичної взаємодії в системі «вчитель-учень» // Творча особистість вчителя: проблеми теорії та практики: зб. наук. праць. – К., 2002. – Вип.7. – С.192-198. 2. Підвищення якості навчання засобами навчального діалогу // Педагогіка вищої та середньої школи: зб. наук. праць. – Кривий Ріг: КДПУ, 2003. - № 5. – С. 146-153. 3.Особливості використання навчального діалогу при вивченні іноземної мови // Педагогіка вищої та середньої школи: зб. наук. праць. – Кривий Ріг: КДПУ, 2004. - № 8 – С. 447-455. 4. Основні принципи організації навчального діалогу при вивченні гуманітарних дисциплін Ріг // Педагогічні науки: зб. наук. праць. – Бердянськ: БДПУ, 2005. - № 4. – С.34-38. 5. Особливості використання навчального діалогу на уроках англійської мови в старших класах // Педагогіка вищої та середньої школи: зб. наук. праць. – Кривий Ріг: КДПУ, 2006. – № 14. – С.299-304. 6. Ефективність використання діалогічних форм навчання учнів іншомовному спілкуванню // Педагогіка вищої та середньої школи: зб. наук. праць. – Кривий Ріг: КДПУ, 2006. - № 15. – С.468-476. 7. Вдосконалення діалогічних умінь та навиків учнів на уроках іноземної мови // Педагогіка вищої та середньої школи: зб. наук. праць. – Кривий Ріг: КДПУ, 2007. - № 17. – С.358 - 364. 8.Навчальний діалог як засіб вдосконалення іншомовної комунікативної компетенції учнів старших класів // Педагогіка вищої та середньої школи: зб. наук. праць. – Кривий Ріг: КДПУ, 2012. – С.311 – 316 9. Салащенко Г.М. Особливості формування іншомовної комунікативної компетенції студентів та курсантів немовних закладів вищої освіти засобами проектних технологій // Правовий часопис Донбасу: зб. наук. праць. Вид. 3(68). 2019. С. 153-160. МАТЕРІАЛИ КОНФЕРЕНЦІЙ 1.Всеукраїнська науково-практична конференція «Особистісно-орієнтований підхід до організації навчально-виховного процесу: проблеми та пошуки» Бердянськ, 2005. 2. Всеукраїнська науково-практична конференція «Ідеї, реалії і перспективи освітніх інновацій: філософія, психологія, методика» Суми, 2006. 3. Безпека міжкультурного спілкування як умова ефективного діалогу культур // Матеріали між нар. наук. конференції «Безпека в сучасному світі», Дніпро 27-28 вересня, 2019. С. 172-173. СТАЖУВАННЯ 1. Криворізький державний педагогічний університет: Курси підвищення кваліфікації "Міжкультурні аспекти аналізу тексту", 2016р. 2. Міжнародна академія позитивної та транскультурної психотерапії:базовий консуультант позитивної психотерапії, сертифікат № UKR-091-2017, 2017р. |
Кафедра іноземних мов проводить Всеукраїнську науково-практичну курсантську (студентську) інтернет-конференцію іноземними мовами.
Для курсантів кафедрою створена секція «Наукова стаття іноземною мовою».
Кафедра іноземних мов проводить тематичний колоквіум до Дня науки для курсантів «Наука на службі Британської поліції».
Виховна робота
Викладачі кафедри протягом навчального року проводять країнознавчий цикл бесід для курсантів та студентів «Велика Британія: історія, культура, традиції»