Під такою назвою 21 лютого 2019 року в конференц-холі INVERIA flow space пройшло експертне обговорення, організоване Центром демократії та верховенства права в партнерстві з ГО «Vision Zero», Українським інститутом майбутнього, Мережею Глобального договору ООН в Україні в рамках Кампанії “За безпечні дороги”.

Разом із представниками Департаменту патрульної поліції,  Головного сервісного центру МВС України та інших правоохоронних органів, медичних установ, автошкіл, перевізників, громадських організацій у заході взяв участь т.в.о. завідувача науково-дослідної лабораторії з проблемних питань правоохоронної діяльності Донецького юридичного інституту, кандидат юридичних наук Андрій Червінчук.

Рівень користування ременями безпеки в Україні є найнижчим серед усіх країн Європи. Лише 23% водіїв пристібаються, хоча використання ременів безпеки знижує ризик загибелі на 50%. Крім того, дитячі крісла використовують лише для 12% дітей віком до 6 років, та майже ніколи для старших дітей.

Наразі Правила дорожнього руху України дозволяють не пристібатися інструкторам з водіння під час навчання учнів, а в населених пунктах окрім того, людям з інвалідністю, водіям та пасажирам оперативних та спеціальних транспортних засобів і таксі. Ці винятки суттєво підсилюють уявлення у суспільстві про те, що ременями користуватись неважливо. Також у Правилах дорожнього руху норми про перевезення дітей сформульовані нечітко, дозволяючи свободу інтерпретації.

Міжнародний досвід свідчить, що одним із найдієвіших способів переконати громадян пристібатися є посилення відповідальності за це порушення. Таким чином у Європі, де діють високі штрафи, рівень користування ременями безпеки в рази перевищує українські показники.

Які зміни необхідно внести у чинні норми Правил дорожнього руху та Кодексу України про адміністративні правопорушення про ремені безпеки і перевезення дітей; які норми існують в країнах ЄС? Відповіді на ці та інші питання під час дискусії шукали: координаторка кампанії «За безпечні дороги» Олеся Холопік, засновник ГО «Vision Zero» Віктор Загреба, директор Центру демократії та верховенства права Тарас Шевченко, експерт Українського інституту майбутнього Денис Монастирський, перший заступник начальника Департаменту патрульної поліції Олексій Білошицький, начальник Головного сервісного центу МВС України Владислав Криклій, заступник директора Департаменту реагування на надзвичайні ситуації Державної служби України з надзвичайних ситуацій Геннадій Герасимчук, експерт Центру громадського здоров’я Міністерства охорони здоров’я України Антоніна Загроцька, речник Асоціації Відповідальних перевізників Олександр Дяченко, представник Асоціації міжнародних автомобільних перевізників України Олександр Лавоненко, голова правління мережі глобального договору ООН в Україні Тетяна Сахарук, координатор благодійного проекту «Халпер» Оксана Тюпа та інші фахівці з питань дорожньої безпеки.

 

Науково-дослідна лабораторія

з проблемних питань правоохоронної діяльності

Real time web analytics, Heat map tracking