Донецький юридичний інститут МВС України

20 листопада пройшов семінар для викладачів Донецького юридичного інституту, на якому обговорювалися актуальні питання методики викладання у вищій школі. Проблеми, які піднімалися, були покликані допомогти педагогам покращити свої навички викладання для підвищення якості освіти, проаналізувати переваги та недоліки студентоорієнтованого процесу навчання.

Поштовхом для проведення семінару став досвід, отриманий викладачами кафедри соціально-гуманітарних дисциплін під час тренінгу з викладацької майстерності, який проходив 29 жовтня – 1 листопада у Кривому Розі в межах спільного проекту ГО «Вище» та Саксонського центру підвищення кваліфікації викладачів. Кандидат педагогічних наук, доцент Галина Мухіна та кандидат історичних наук, доцент Оксана Титаренко розширили свої теоретичні знання та практичні навички щодо викладання та навчання разом із тренерами з України та Німеччини.

Учасники семінару в ДЮІ, а це викладачі кафедр соціально-гуманітарних дисциплін та державно-правових дисциплін, змогли обговорити актуальні питання педагогіки вищої школи.

Галина Мухіна цікаво та грунтовно, з використанням різноманітного дидактичного матеріалу, розповіла, в чому полягає сутність мистецтва викладання. Особливий інтерес викликав сучасний науково-педагогічний підхід щодо методики викладання, який отримав назву «Сендвіч-модель». Викладачкою було теоретично обгрунтовано використання сучасної функціональної багатошарової моделі у вищій педагогічній освіті, визначено специфіку побудови і реалізацію сендвіч-моделі для структурування курсу та окремих занять.

Оксана Титаренко ознайомила присутніх із варіантом класифікації педагогічних цілей, який має назву «Таксономія Блума». Викладачка запропонувала ознайомитися з класифікацію цілей навчання та завдань, які ставлять перед собою педагоги. За допомогою презентації було продемонстровано «піраміду» освітніх цілей з ієрархічною структурою від найпростіших до найскладніших когнітивних процесів. Учасники семінару змогли обговорити, яка взаємозалежість між цілями навчання та ієрархією розумових процесів. «Тасономія Блума» викликала жваве обговорення, особливий акцент було зроблено на питанні ефективності в сучасний педагогіці класичної лекції.

Вправа «Мовчазне спілкування» допомогла педагогам здійснити своєрідну подорож у часі та побувати в ролі не лише викладача, але й студента. Проведенне на першому курсі анкетування  на тему «Мій ідеальний викладач» допомогло педагогам краще зрозуміти студентів та  ефективніше налагодити двосторонній зв’язок.

І фасилітарори семінару, і присутні змогли обнінятися знаннями, досвідом, визначити нові навчальні цілі та намітити шляхи формування нових компетентностей у студентів та курсантів.

 

Кафедра соціально-гуманітарних дисциплін

Real time web analytics, Heat map tracking